iranteb
تمامی کالا های این سایت دارای مجوز از نهاد های مربوطه می باشند.

welcome to your shop .....

iranteb
نویسنده : تاریخ : 2 / 8 / 1392

سلام دوستان عزیز

اینجانب قصد بروز رسانی مطالب وبلاگ رو دارم . از عزیز های دلم خواهش میکنم نظر خودشون رو برام ارسال کنند .آیا موافق هستید یا نه ؟

 

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و سوم بهمن 1391ساعت 22:25  توسط رضا عباسی  |  نظر بدهید


مراقبت پیش از تولد چیست؟

مراقبت پیش از تولد به معنی مراقبت بهداشتی طی حاملگی است پیش از آنکه کودک شما متولد شود. به وسیله موارد زیر از خود و جنین خود مراقبت کنید.

مراقبت زود هنگام پیش از تولد بگیرید. اگر می دانید که حامله هستید یا فکر می کنید ممکن است حامله باشید هر چه سریعتر به مراقبین بهداشتی مراجعه کنید.

مراقبت پیش از تولد را منظماً دریافت کنید. قرار معاینات خود را فراموش نکنید و برنامه معاینات خود را به طور منظم پیگیری نمایید. 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم آبان 1388ساعت 0:41  توسط رضا عباسی  |  نظر بدهید


دیابت حاملگی چیست؟  

دیابت حاملگی نوعی دیابت است که زنان حامله به آن مبتلا می شوند. بین ۲ تا ۷ درصد زنان حامله دچار این نوع دیابت می شوند و به این دلیل این بیماری یکی از شایعترین عوارض حاملگی است.

سیستم گوارش بیشتر غذای خورده شده را به نوعی قند به نام گلوکز می شکند. گلوکز وارد خون شده و با کمک انسولین (هورمونی که از لوزالمعده یا پانکراس ترشح می شود) سوخت لازم برای سلول های بدن را فراهم می کند.

در دیابت حاملگی هم نظیر دیابت های تیپ ۱ و ۲ (که در افراد غیر حامله بروز می کند)، گلوکز به جای رفتن به درون سلول ها و تبدیل شدن به انرژی در داخل خون باقی می ماند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم آبان 1388ساعت 0:37  توسط رضا عباسی  |  نظر بدهید


اسـرار بـرقـراری یك رابـطـه مـؤثـر چـیـست؟ چـگونـه یك زن آن چیزی را كه می خواهد به دست می آورد در حالی ـ كه شـریـك زنـدگیش را نیز به خواسته‌اش می رساند؟ بگذارید نگاهـی داشته باشیم به سه مشكل اصلی كه اكثر زوج هـا بـا آن دست به گریبان هستند و این که چگونه می توان آنها را حل نمود.

اشتباه 1: ایجاد ارتباط برای زیر نفوذ خود قرار دادن و زرنگی

گاهی اوقات ما یك رابطه را برای به دست آورن خواسته هایمان آغاز می كنیم، خواه طرف مـقابـل تـوانایی برآوردن آن را داشته باشد یا نداشته باشد. قـهـر مـی كنـیم، اخــم می كنیم، تهدید می كنیم، چاپلوسی می كنیم و آنچه در تـوان داریم برای ایجاد احساس ناراحتی در طرف مقابلمان انجام می دهیم. این نـوع رفـتـار، گـرچـه مـمـكن اسـت موقتاً مؤثر باشد، در طولانی مدت اثر بسیار ناگواری بر سلامـت رابـطه خـواهـد گذارد. آن را رها كنید، برای خواسته و پیشنهادات نفر دیگر احترام قائل گردید. اگر او نمی تـواند خواسته شما را برآورده كند، ببینید می توانید خودتان آن را به خود بدهید.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه یکم مهر 1388ساعت 2:42  توسط رضا عباسی  |  2 نظر


من تا كنون سه بار زايمان كرده ام و آخرين اونها رو بدون سزارين بدنيا آوردم .در نتيجه اين مسئله، من متوجه تغيير سايز در واژن خودم شده ام كه متاسفانه اين امر باعث شده ، در هنگام سكس احساس شرمساري بكنم چراكه حس ميكنم واژن من بسيار گشاد شده است. ايا اين مسئله بعد از زايمان مرتب يک امر همگاني مي باشد؟ من خيلي خجالت ميكشم كه در مورد اين مسئله از كسي سوال بپرسم. لطفاٌ بهم بگيد آيا راهي براي به حالت قبل در آوردن واژن وجود دارد؟

متاسفانه خيلي از زنها هستند كه اين مورد نگراني اونها رو تشكيل مي دهد و مشخصاٌ هم زمانيكه اونها چندين بار زايمان كرده باشند. پزشكان اصلاٌ جا نمي خورند وقتي كه مي شنوند شما نگران چنين مشكلي هستيد. در نتيجه اين كاملاٌ منطقي هستش كه شما مشكلتون رو در اولين وقت معاينه كه گرفتيد عنوان كنيد و چقدر هم برايتان مشكل مي باشد اگر وي دكتر شخصي شما باشد که بارها شما را معاينه كرده استشما نوشته ايد كه خجالت ميكشيد كه سكس داشته باشيد تنها بخاطر اينكه احساس گشادي در واژن ميكنيد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه یکم مهر 1388ساعت 2:34  توسط رضا عباسی  |  نظر بدهید


ارگاسم چيست؟
اين مرحله اي است که افراد بخاطرش رابطه جنسي برقرار مي کنند. ارگاسم وانزال دو مورد کاملاٌ مجزا از يکديگر مي باشند و به اعتقاد من مشکل عمده آقايان از اينجا آغاز مي گردد که اين دو مرحله مي توانند بدون يکديگر اجرا شوند. ارگاسم هم مي تواند همانند مرحله انزال کامل و يا ناقص باشد. ارگاسم يکي از موارديست که خانمها در آن خيلي موفقتر از آقايان هستند! البته از نظر کمي و نه کيفي! به زبان ساده تر ارگاسم در خانمها خيلي کاملتر از آقايان صورت مي پذيرد.
چون زنها قدرت آزادسازي خود را براحتي دارا هستند و براي همين گاهي مي شنويد که فلان زن مثلاٌ در صورت ارگاسم شديد لحظاتي اصلاٌ از حال مي رود! اما در مردان بخاطر اينکه از نظر شخصيتي قصد کنترل بر همه چيز را دارند هيچگاه ارگاسم کاملي صورت نمي گيرد. متاسفانه چون آقايان حتي در طول رابطه نيز مجبور هستند که انزال و ارگاسم را کنترل کنند هيچگاه نمي توانند به لذت بالاي 60 درصد در طول رابطه جنسي دست يابند .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه یکم مهر 1388ساعت 2:22  توسط رضا عباسی  |  نظر بدهید


تعريف:
به تمامي تركيبات شيميايي گفته مي شود كه مصرف آنها باعث دگرگوني در سطح هوشياري مغز شود. مثل حالت سرخوشي و لذت، خواب آلودگي و سستي.

انواع:
1)depressant
مواد مخدري كه واكنش هاي مغز را اهسته ميكند.
اثرات:
- كم شدن سرعت تنفس و ضربان قلب - كم شدن فشارخون - خواب اور
مثال: هروئين - ترياك - مورفين

2)stimulant
مواد مخدري كه به سيستم عصبي بدن سرعت ميبخشد.
اثرات:
- بيشتر شدن سرعت تنفس و ضربان قلب - بيشتر شدن فشارخون
*براي ايجاد احساس هيجان و جلوگيري از خواب استفاده ميشود.
مثال: كوكائين - نيكوتين

3)hallucinogen
مواد مخدري كه باعث حالتهايي مثل هذيان ميشود.
اثرات:
- از دست دادن حافظه - لرزش - حالت استفراغ - عوض شدن اخلاق
مثال: LSD - PCP

4)inhalnt
مواد مخدري كه از طريق استنشاق (توسط دماغ) استفاده ميشود.
اثرات: - اهسته شدن فرايند مغز - بيشتر شدن ضربان قلب - سردرد
مثال: ماريجوانا


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه هفدهم مرداد 1388ساعت 1:36  توسط رضا عباسی  |  نظر بدهید


نحوه استفاده : خود گیاه را به صورت دم کرده و گرد آنرا میتوانید بپاشید
خواص : سنبل الطيب (علف گربه) Valerian
نام علمی valeriana Officinalie
سنبل الطيب گياهي است علفي و چند ساله كه ساقه آن بطور عمودي تا ارتفاع دو متر بالا مي رود . اين گياه بصورت وحشي در جنگل هاي كم درخت ، در حاشيه جويبارها و گودال ها در بيشتر مناطق آسيا و ايران مي رويد .
سنبل الطيب داراي بويي مطبوع است و گربه بوي اين گياه را از فاصل دور تشخيص داده بطرف آن يم رود و در اطراف آن به جست و خيز مي پردازد و از بوي آن مست مي شود.
گلهاي سنبل الطيب برنگ سفيد يا صورتي و بصورت خوشه اي مي باشد .
قسمت مورد استفاده اين گياه ريشه آن است و معمولا از ريشه گياهي كه بيش از سه سال عمر دارد استفاده مي شود .
سنبل الطيب پس از خشك شدن برنگ قهوه اي در مي آيد . طعم آن تلخ ولي خوشبو و معطر است . عطر آن پس از خشك شدن بيشتر مي شود .
خواص داروئي:
ريشه سنبل الطيب از نظرطب قديم ايران گرم و خشك است خواص مهم آن به شرح زير مي باشد
1)اثر ضد تشنج دارد
2)در رفع ناراحتي هاي عصبي و هيستري مفيد است
3)ضد اسپاسم و آرام بخش است
4)تب بر است
5)در معالجه صرع اثر مفيد دارد
6)بيخوابي را درمان مي كند
7)ضد كرم معده و روده است
8)گاز معده را از بين مي برد
9)ضد هيجان است
10)ميگرن را برطرف مي كند
11)سرددرهاي ناشي از سيگار كشيدن و مصرف الكل را رفع مي كند
12)براي برطرف كردن دلهره، تشويش و نگراني مفيد است
13)در درمان بيماري ماليخوليا اثر مفيد دارد
14)در برطرف كردن درد سياتيك موثر است
15)درد معده را برطرف مي كند
16) سكسكه مداوم را از بين مي برد
17)تقويت كننده نیروي جنسي است
18)ترشح ادرار را زياد مي كند
19)درد سينه را برطرف مي كند
20)استفراغ را برطرف مي كند
21)دهان را خوشبو مي كند
22)در معالجه مرض قند موثر است
23)گرد سنبل الطيب را روي زخم ها بپاشيد التيام يابند .

+ نوشته شده در  شنبه هفدهم مرداد 1388ساعت 1:28  توسط رضا عباسی  |  نظر بدهید


110105janin.jpg

 يکي از شيوه هاي غلبه بر مشکل ناباروري زوجين، لقاح مصنوعي در لوله آزمايش (IVF) است.

در اين روش تخمک آماده باروري را به کمک روش هاي جراحي از بدن زن و اسپرم هاي داراي قدرت باروري را از مرد گرفته و در شرايط کنترل شده در لوله آزمايش قرار مي دهند.

سپس تخمک بارور شده را بدست آورده و در مرحله بعد به منظور انجام تقسيمات سلولي در اين تخم آن را در محيط کشت مناسب قرار مي دهند. بعد از آن جنين را به بدن مادر منتقل مي کنند. تفاوت در انواع  روش هاي  IVF نيز به دليل تفاوت در انجام هريک از مراحل بالاست.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه هفدهم مرداد 1388ساعت 1:20  توسط رضا عباسی  |  نظر بدهید


طي سال هاي اخير و به دنبال تجديد حيات حجامت به عنوان يک شيوه درماني، پزشکان و متخصصان متعددي درمورد آن تحقيق و اظهار نظر کرده اند که در مطلب زير که برگرفته از سايت تبيان است تنها به دو مورد به عنوان نمونه ذکر مي کنيم.
نقش حجامت در درمان عوارض
جانبازان شيميايي
دکتر کديور فوق تخصص در جراحي قلب و عروق مي گويد: «خود من موقع جنگ ايران و عراق در سال 1363 در مجروحين عزيز شيميايي شده با گاز خردل و ادم حاد ريوي و تورم شديد نسوج اندام مختلف، عمل حجامت را توام با انداختن زالو به اندام هاي مبتلا به کار بردم و نتيجه موفقيت آميز بود. در جنگ ويتنام نيز عمل حجامت در مجروحين و مبتلايان به ادم حاد ريوي حاصل از DIOXINS(عامل نارنجي) نجات بخش بوده است.» چگونه مي توان شيوه درماني حجامت را به دليل اينکه متعلق به دوران قرون وسطي است، ناديده گرفت و از کاربرد آن صرف نظر کرد؟ در صورتي که مي تواند در کوتاه ترين زمان ممکن، بدون ايجاد عوارض جانبي و هزينه گران و وقت گير باعث بهبود بيماري در يک مرحله شود.

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و چهارم فروردین 1388ساعت 0:12  توسط رضا عباسی  |  یک نظر


وقتي گفته مي‌شود حجامت يعني يک روش درماني هزار ساله يا هفت هزار ساله با پشتوانه‌اي از روايات رسول مکرم اسلام و ائمه، يعني ميلياردها انسان در طول سال‌هاي متمادي، اين روش درماني را تجربه کرده‌اند و از آن بهره گرفته‌اند.

 تاريخچه : حجامت نام يک روش درماني پيچيده است که بر اساس قديمي‌ترين سند موجود از 3300 سال قبل از ميلاد مسيح در مقدونيه انجام مي‌شده و بعدها به يونان رخنه کرده است و در آن زمان شاخص پزشک بودن ، حجامت کردن و داشتن ابزار آن بوده است . اوراق پاپيروس که از عصر باستان بدست آمده نيز نشان مي‌دهد که حدود 2200 سال قبل از ميلاد مسيح ،حجامت امري رايج بوده است . بقراط که حدود 400 سال قبل از ميلاد مسيح مي‌زيسته است با روش‌هاي مختلف حجامت آشنا بوده است و در آثار خود به موارد استفاده و منع آن اشاره کرده است. در آثار جالينوس نيز مطالب متنوعي در مورد حجامت بر جا مانده است .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و چهارم فروردین 1388ساعت 0:5  توسط رضا عباسی  |  نظر بدهید


آقاي دكتر، زير چشمانم هميشه تيره است. شما نمي‌دانيد علت اين تيرگي چيست؟ آقاي دكتر، ممكن است گودي زير چشمانم ارثي باشد؟ دكتر، زير چشمانم هميشه گود رفته است اما مدتي است اين گودي تيره شده و روي چهره‌ام تاثير خيلي بدي گذاشته است. آيا مي‌شود كاري كرد؟
 
 اينها پرسش‌هايي است كه شما كمابيش با آنها آشنا هستيد. سوالاتي كه بيشتر از روي نااميدي مطرح مي‌شود و پاسخ چندان اميدواركننده‌اي ندارد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه پانزدهم فروردین 1388ساعت 0:46  توسط رضا عباسی  |  نظر بدهید


آفروديت محتوي چندين گياه شامل دارچين خارخاسك زعفران و زنجبيل مي باشد مطالعات وسيعي روي اثر اين گياهان براي رفع اختلالات جنسي در سطح جهان انجام شده است مواد موثره گياهي بخصوص ساپونين و اسانسها و استروئيدهاي موجود در اين گياهان در برطرف نمودن ناتواني جنسي موثر مي باشد و با اتساع عروق آلت تجمع خون را در اين عضو زياد كرده و موجب نعوظ مي گردد همچنين تمايلات جنسي را افزايش مي دهد و از انزالهاي زودرس وناقص جلوگيري نموده و موجب ظهور يك عمل جنسي رضايت بخش مي شوند .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه پانزدهم فروردین 1388ساعت 0:37  توسط رضا عباسی  |  نظر بدهید


درشـــــــــــکــــــــفتن جشـــــــــــن نــــــــــوروز بـــــــــرایــــت در هــمـــــه ی ســال ســــــر

ســـــبزی جــــاودان وشـــــــــادی ،اندیشــــــــــــه ای پـــــــویا و آزادی و بـــرخـــــــورداری

از هــــــــمه نــــعمـــــــــت های خــــــــــــــــدادادی آرزومنـــــــــــدم.

                                                                        با تشکر

                                                                   مدیریت رضا عباسی

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هشتم اسفند 1387ساعت 0:11  توسط رضا عباسی  |  نظر بدهید


 

 

 
 
 

تنگي كانال نخاعي در حقيقت اصطلاحيست كه براي بيان ... باريك شدن بخش تحتاني مسير عبور نخاع ( كانال نخاعي ) در ستون فقرات بكار ميرود . اين تنگي ميتواند نسبي و يا كامل باشد . گر چه مواردي از تنگي كانال نخاعي از بدو تولد وجود دارند ، اما اغلب مبتلايان در سنين بالاي پنجاه سال هستند و بر اثر تغييرات دژنراتيو و پير شدن ستون فقرات به اين بيماري مبتلا شده اند.
بسیاری از این افراد بدون علامت هستند تا اينكه علت هاي ديگر باعث فشار بيشتر بر نخاع شده و تنگي را تشديد كنند.
از علت هاي ديگري كه مي توانند باعث تشديد تنگي كانال نخاعي شوند مي توان به موارد زير اشاره كرد :


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و هفتم اسفند 1387ساعت 0:50  توسط رضا عباسی  |  نظر بدهید


 

اکثر انسان ها در طول زندگی خود چندین بار دچار درد کمر می شوند... یافتن دلیل این درد آسان نیست. این درد می تواند به دلایل مختلفی از جمله: حرکت و چرخش ناگهانی و نامناسب، بلند کردن اشیاء سنگین به طور غلط، نشستن زیاد و تحرک کم ایجاد شود. استرس، ناآرامی و فشار عصبی یکی دیگر از دلایل درد کمر می باشد.
درد کمر معمولا پس از مدت 2-3 هفته کمتر و کمتر و یا بطور کلی از بین می رود.
در مواقع زیر حتما به پزشک مراجعه کنید:
اگر درد کمر دارید و به راحتی ادرار نمی کنید.
اگر در پاهایتان احساس ضعف و یا بی حسی می کنید.
اگر درد کمر شما هر روز شدیدتر می شود.
اگر درد کمر شما ناشی از تصادف و یا مصدومیت کاری باشد.
اگر در رابطه با درد کمر وزن کم می کنید.
اگر درد شما پس از دو هفته کمتر نشود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و هفتم اسفند 1387ساعت 0:47  توسط رضا عباسی  |  نظر بدهید


يكي از شايعترين اختلالات در انحناهاي ستون فقرات ، گودي بيش از حد كمر است

بسياري از ما علت كمردردهاي خود را گودي بيش از حد كمر ميدانيم.اين گودي بيش از حد چيست ؟ چرا بوجود مي آيد ؟ اصولا آيا كمر انحنائي دارد ؟ و..

در صورتيكه ستون فقرات را از نيمرخ نگاه كنيد ، متوجه وجود يكسري فرو رفتگيها و برجستگيهائي در قسمتهاي مختلف آن خواهيد شد . در حالت طبيعي فقرات گردن داراي يك انحنا ( تقعر )بسمت داخل ، فقرات پشتي انحنا بسمت خارج ( تحدب ) و ناحيه ي كمر انحناي رو به جلو ( تقعر ) ميباشند. بدليل شباهت اين انحناي كمر به نماي ظاهري لوردهاي انگليسي در زمان ايستادن ، اصطلاح لوردوز براي اين حالت مورد استفاده قرار گرفته است ! وجود اين انحناها براي ما نقشي بسيار مهم داشته و بسياري از توانائي هاي ما در اثر همين برجستگيها و فرورفتگيها پديد مي آيد، و اصولا توانائي ايستادن ما تا حد بسيار زيادي مديون همين انحناهاست ! ميزان انحناي ستون فقرات در يك ناحيه ، بر ساير قسمتها نيز اثر گذاشته و ميتواند آنها را تغيير دهد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و هفتم اسفند 1387ساعت 0:44  توسط رضا عباسی  |  نظر بدهید


اغلب ما در دوره اي از زندگي خود اين درد را تجربه كرده يا خواهيم كرد...

تقريباً همه ي افراد ، كم و بيش در نقاطي از كمر خود احساس درد دارند.به عبارت ديگر مي توان گفت كه اغلب ما در دوره اي از زندگي خود اين درد را تجربه كرده يا خواهيم كرد. اغلب ما هنگام انجام فعاليت هايي نظير جابجا كردن جعبه هاي بزرگ و بلند كردن كودكان،جارو كردن نشستن طولاني و ... كمردرد خود را جدي نمي گيريم. بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه اغلب كمردردها با رفتارهاي روزانه ما تشديد مي شوند. اكثر ما هنگام ايستادن، نشستن و خم شدن ، وضعيت هاي نامناسبي در بدن خود ايجاد مي كنيم. اغلب ما هنگام بلند كردن اشياء به جاي خم كردن زانو، كمر خود را خم مي كنيم و بدين ترتيب فشارهاي بيش از حدي را به ستون فقراتمان وارد مي سازيم . انجام كارهايي كه براي سلامتي ما مضر است ميتواند سالها بعد علائم كمردرد را ايجاد كند .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و هفتم اسفند 1387ساعت 0:40  توسط رضا عباسی  |  یک نظر




.:: This Template By : ::.




تمام حقوق اين سایت و مطالب آن متعلق به AMAZON SHOP مي باشد.